28 augusti 2011

helgen slut

Jaha, då har vi söndag idag då. Jag och Elvis är duktigt förkylda :( Snoriga och kraxiga i halsen. I morse hosta jag så jag spydde, det kändes som om huvudet skulle sprängas i bitar, jag grinade till och med. Till råga på allt så hade jag tagit min första näve mediciner för typ en kvart sen, de hade ju som lagomt löst upp sig så jag kräktes typ frätande syra. Inte nice för fem öre kan jag upplysa om.

Resten av dagen har ändå gått an rätt bra. Liv har lekt hos grannarna. Vi har varit ute en del jag och Elvis oxå, skönt. Men himla vad varmt det är, känns ju som sommar igen. Vi har bastu inomhus, tempen ligger på sisådär 26 grader, inte så skönt speciellt då man har nog svårt att andas av förkylningen. Vi hade turen att bli bjudna på mat hos Jonas föräldrar. Köttgryta och potatis :) Så vi fick en trevlig stund hos dem oxå. Träffade Jonas kusin Emma som är pharmaceuft (stavning?) och det var ganska skönt att kunna prata mediciner och sånt utan att förklara vad jag äter mot vad osv.. :) När vi kom hem fick bägge barnen duscha och hoppa i säng.

Jag har duschat och tvättat håret för tredje gången sedan operationen. Det känns väldigt mysko att greja med händerna vid det området där jag är utan skallben.. *hivva* Det ser bra ut såret, är två sårskorpor kvar och det ser rent ut. Det läskiga nu är att jag har några millimiter längst ut på såret, precis där pannan börjar, som gör riktigt ont. Bara jag stryker lätt på kirurgtejpen jag har på såret gör det riktigt ont.. Ska till läkaren här i Hortlax på tisdag då ska jag ta upp det.

I morrn är det måndag och Liv längtar till dagis. Elvis blir hemma nån dag till för säkerhets skull då han hostar rätt mycket vid ansträngning. Jag ska ta och ringa BVC i morrn och ifrågasätta varför Liv inte fått komma eller ens blivit kallad på 4års-kontroll. De måste ju ha glömt bort henne eller nåt.

Jaja, nu har antibiotikan fått verka en timme och jag kan ta mig nåt att äta. Ska slappa i soffan innan läggdags. Är rejält trött faktiskt. Längtar tills jag är frisk, först från förkylningen sedan från hjärnblödningen och om ytterligare ett tag har jag en vänster pannlob igen! :)

Jag fick förresten klartecken från läkaren att dricka ett glas vin eller två, men det känns fortfarande inte speciellt aktuellt.

1 kommentar:

  1. Jag kikade runt på facebook och hittade hans tattoo :) Snyggt! Postern var så snygg!

    SvaraRadera