25 augusti 2011

Lördag

Idag är det lördag. Nästan hela veckan har gått. Det har varit en hittills bra vecka. Barnen har varit på dagis hela veckan, (Elvis var hemma fredag dock) och jag och Jonas har gjort bort en massa ärenden. Jag har dammsugit och skurat på nedervåningen.

Mitsubishin har varit på service och nu har vi bestämt att vi inte behöver den längre. Vi ska köpa en vanlig kombi. Varit runt på firmor och kikat, och i fredags lämnade vi mitsubishin på bilkompaniet och lånade hem en Nissan Primera kombi, 06:a som gått 5000 mil. Det är en goooode ny bil, för oss iaf. :) Vi får se hur det blir.

Jag mår ganska bra. Såret på huvudet ser ut att läka som det ska, än så länge iaf. Men jag är ändå skeptiskt och negativ med tanke på hur det har gått hittills :( Jag körde bil i torsdags, två ggr till och med, för första gången sen i Maj. Jag måste säga att det är som att cykla, om man en gång lärt sig det så sitter det där. Inte ens ett motorstopp, inte ens när jag startade i backe, haha! :)

Elvis börjar vara gode snorig, igen. Han var ju nyss förkyld, jag har ont i halsen och snorar jag med. Jaja, Liv var oxå alltid sjuk när hon började dagis, och idag blir hon nästan aldrig det istället :)

Jag har gått upp en hel del i vikt denna sommar, då jag varit sjuk och ätit mest sånt onyttigt jag varit sugen på. Huvudsaken jag ätit kan jag tycka :) Nu när jag börjar må mycket bättre och faktiskt orkar laga mat så kommer vi börja äta LCHF igen med start i September. Jag får även börja motionera nu oxå, så då kommer det bli mer promenader :) Jag är sjukskriven till i November, än så länge. Det kommer ju bli ännu längre dock. Jag ska ner till Umeå om ca en månad så de får kolla hur såret läker denna gång.

Idag blev det grillat älgkött, klyftpotatis och svampstuvning till middag i sällskap av "Minken". Gott var det. Men jag har fortfarande svårt att gapa och tugga :(

Tycker fortfarande att jag får väldigt lite kommentarer. Fick bara en från min syrra på förra inlägget, hade förväntat mig lite mer tankar och funderingar. Statistiken visar iaf att det har blivit läst ett antal ggr. :) Kommentera mera vettja :)

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt att du fått köra bil o ska börja motionera igen. :)

    Krya på er! Jag var snorig o hade rethosta för några dagar sedan, men det gav sej som tur var :)

    Kram /Sis.

    SvaraRadera