18 april 2011

liten update

På tiden att uppdatera här lite kanske.
Det har dock inte hänt så mycket, men det är kanske vardagen i en småbarnsfamilj, alla dager ser ungefär likadana ut. :)
I fredags grillade vi dock färkst kött från gris :) Mycket gott :)

I lördags var jag på bio med Ida, vi såg "water for elephants". Den var ruggigt bra, mycket gripande. Jag var arg vid nåt tillfälla, sådär arg så att pulsen gick upp. Hatar verkligen när folk är elaka mot djur! *huvva*

Vi har fortfarande inte fått hämta ut nån ny TV och det suger verkligen getpung!!! Jäkla dåligt försäkringsbolag expert anlitar må jag säga! Det ska tamigfan inte ta 3veckor att få ut en ny, speciellt med tanke på att försäkringsbolaget skickat ut en rekvisition den 31/3!!!! Kommer inte att teckna någon mer försäkring där, det är då ett som är säkert.

Idag är det då måndag, blåser som attan ute, så ingen utelek idag. Skulle kanske försöka oss på att hälsa på någon efter middagen kanske.

I morrn är det tisdag den 19:e, dagen D för Jonas då han ska operera sina ögon för att slippa glasögon. Hoppas på mulet väder nudå kring påsk så han kan vara ute lite. Varmt och mulet :) I morgon är det även 6 år och 5 månader sedan jag och Jonas blev ett par. Tänk, vi är inne på 7:e året tillsammans :)

Idag har jag fyllt i en enkät från Statistiska Centralbyrån gällande barn och ungdomars hälsa. Där skulle jag bla kryssa i om mitt barn hade tatueringar eller piercingar, och även fylla i om barnets rökvanor. Kändes väl inte sådär väldigt aktuellt, haha!

Jaja, nu ska jag ta och roa barnen ytterligare och planera för maten lite. Blir korv med något till, lutar väl åt pasta, eller kanske hemgjort potatismos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar